PENGARUH LITERASI DENGAN MODEL INQUIRI TERBIMBING DALAM MELATIHKAN KETERAMPILAN PROSES SAINS SISWA MI NURUL HUDA MOJOKERTO

Main Article Content

Novaria Lailatul Jannah

Abstract

This study aims to study the effect of literacy with a guided inquiry model on the Science Process Skills of MI Nurul Huda Students, Mojokerto Regency. This research uses quantitative research. The type of approach is descriptive quantitative research, namely research to provide an overview of the symptoms, phenomena, or facts studied by describing the values of independent variables, without intending to connect or compare. From the results of the study, the influence of literacy and guided inquiry on the development of students' science process skills has a value of 78.1%, thus the variable indicates a sufficient category. This means that literacy on the development of science process skills is quite influential for students at MI Nurul Huda

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Jannah, N. L. . (2022). PENGARUH LITERASI DENGAN MODEL INQUIRI TERBIMBING DALAM MELATIHKAN KETERAMPILAN PROSES SAINS SISWA MI NURUL HUDA MOJOKERTO. Jurnal Muassis Pendidikan Dasar, 1(3), 196–203. https://doi.org/10.55732/jmpd.v1i3.14
Section
Articles

References

Arikunto, Suharsimi. (2006). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: PT Rineka Cipta

Budi Septi Sartika. (2015). Analisis Keterampilan Proses Sains (KPS) Mahasiswa Calon Guru dalam Menyelesaikan Soal IPS Terpadu, Prosiding Seminar Nasional Pendidikan: Tema “Peningkatan Kualitas Peserta Didik Melalui Pembelajaran Abad 21. Sidoarjo: Universitas Muhammadiyah Sidoarjo

Gong, G. A., & Irkham, A. M. (2012). Gempa Literasi dari Kampung untuk Nusantara. Jakarta: Kepustakaan Populer Gramedia,

Kamil, Mustofa. (2010). Model Pendidikan dan Pelatihan (Konsep dan Aplikasi). Bandung: Alfabeta

Kemendikbud. (2016). Panduan Gerakan Literasi Sekolah di Sekolah Menengah Atas. Jakarta: Direktorat Jendral Pendidikan Dasar dan Menengah Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan,

Musfiqon. (2012). Panduan Lengkap Metodologi Penelitian Pendidikan. Jakarta: PT Prestasi Pustakaraya

Sudjono, A. (2010). Pengantar Statistik Pendidikan. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada

Yunus, A., Mulyati, T., & Yunansah, H. (2017). Pembelajaran Literasi, Jakarta: Bumi aksara,

Zazin, Nur. (2014). Gerakan Menata Mutu Pendidkan: Teori & Aplikasi. Jogjakarta: Ar-Ruzz Media.